ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 18/12/2023 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ : ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δεν είναι ένα καινούριο φαινόμενο στην χώρα μας, και παρά το γεγονός ότι το πρόβλημα της σχολικής βίας δεν κατέχει υψηλή θέση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες του κόσμου όπως είναι η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιαπώνία, η Ιταλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τα τελευταία χρόνια όμως έχει αρχίσει να λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις προκαλώντας ιδιαίτερη ανησυχία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, αλλά και στην ελληνική κοινωνία γενικότερα. 

3b-Bullying

 

Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού έχει αρχίσει από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, να γίνεται αντικείμενο προσοχής, συζήτησης και μελέτης στην Ελλάδα και αναγνωρίζεται ως κοινωνικό πρόβλημα. Έχει απασχολήσει ακόμα και την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Ελληνικής Βουλής το 2007, χωρίς όμως σήμερα να αναληφθούν δράσεις και να εφαρμοστούν προγράμματα σε εθνικό επίπεδο για την πρόληψη του φαινομένου.

Σχολικός-εκφοβισμός-1

Για πρώτη φορά ο σχολικός εκφοβισμός μελετήθηκε ως κοινωνικό φαινόμενο στην Σουηδία και τη Νορβηγία την περίοδο 1970-1993, από το Νορβηγό καθηγητή D.Olweus. Την ιδιαίτερη προσοχή και το ενδιαφέρον των μελετητών τράβηξαν οι αρνητικές επιπτώσεις του προβλήματος στην ψυχική υγεία και στη συμπεριφορά των παιδιών.

Λόγω της σημαντικότητας του φαινομένου αυτού οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι Σύλλογοι Γονέων 6ου, 7ου, 8ου, 11ου, 12ου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λαμίας, συνδιοργανώνουν και σας προσκαλούν τη Δευτέρα 18/12, 5.30μμ-8.30μμ., στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Δ. Λαμιέων σε ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:

«Σχολική βία και εκφοβισμός : καινοτόμες μέθοδοι αντιμετώπισης -

συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων»

- Ποιός ο ρόλος "θυτών", "θυμάτων" και θεατών στο φαινόμενο της σχολικής βίας;

- Ποιά είναι τα εμπόδια αναφοράς των περιστατικών στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς (ψέματα, 'κάρφωμα', φόβος εκδίκησης) και ποιοι οι τρόποι υπέρβασής τους;

- Ανάλυση περιστατικών βίας και εκφοβισμού από την καθημερινότητα της σχολικής ζωής: πώς διαχωρίζω τη βία από τον εκφοβισμό;

- Πώς εφαρμόζονται οι καινοτόμες μη τιμωρητικές μέθοδοι αντιμετώπισης της βίας και του εκφοβισμού, όπως η μέθοδος της Ομάδας Υποστήριξης;

- Πώς συμμετέχουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στη μέθοδο της Επανορθωτικής   Δικαιοσύνης;

- Ποιο πρωτόκολλο ενεργειών ενδείκνυται να ακολουθήσουν οι γονείς, στο πλαίσιο συνεργασίας σχολείου - οικογένειας;

Ομιλήτρια

Καραβόλτσου Αθηνά

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Ψυχοθεραπεύτρια (επί πτυχίω), Εκπαιδευτικός (Msc, Med).

εικόνα Viber 2023-12-15 19-12-54-641